رپورتاژ

ویژگی های پمپ آب خانگی برای یک واحد

پمپ آب خانگی برای یک واحد مناسب خانه های ویلایی و ساختمان های تک واحد است که با توان نیم الی یک اسب طراحی می شود. این پمپ جز پمپ آب کوچک به حساب می آید که با نصب آن شاهد افزایش فشار آب مصرفی هستیم. در مواقعی که دچار قطعی آب باشید، اجرای پمپ آب مخصوص یک واحد توصیه نمی شود، زیرا هیچ تاثیری روی این مشکل ندارد.

قیمت پمپ آب خانگی یک واحد براساس نوع و برند آن مشخص می شود، اما به دلیل توان کمتر، قیمت منصفانه ای دارد. اگر به فکر خرید این پمپ هستید، باید به مشخصات و عملکرد آن توجه و متناسب با شرایط، بهترین پمپ را خریداری کنید.

پمپ آب خانگی برای یک واحد

با افزایش جمعیت و حضور ساختمان های چند طبقه، افت فشار آب کاملا طبیعی است. برای جبران این موضوع، نصب پمپ آب کوچک مناسب خانه های ویلایی و تک واحدی توصیه می شود. با پرداخت هزینه ای مناسب، فشار آب بهبود می یابد و در کمترین زمان میزان آب مصرفی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

پمپ های دارای ظرفیت و مدل های مختلفی هستند. پارامترهای مختلفی نیز برای آن ها تعریف می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های آن، هد است. هد مشخص کننده نقطه صفر و بالاترین نقطه ای است که سیال می تواند برود. هر چه این میزان کمتر باشد، توان پمپ کمتر است.

پمپ آب برای یک واحد

انواع پمپ آب مخصوص یک واحد

برای انتخاب پمپ آب خانگی موارد مختلفی باید در نظر گرفته شود. توجه به تعداد واحدها، متراژ واحد، محل نصب و کاربری ساختمان روی میزان مصرف هر واحد موثر است. در صورت دسترسی به فشار ایده آل، نصب پمپ های نیم اسب یا یک اسب توصیه می شود. اما اگر مخزن تحت فشار نصب یا ساختمان از تعداد واحدهای بیشتری بهره مند است، پمپ های دیگری باید خریداری شود.

بهترین راه برای انتخاب مناسب این است که از نظر کارشناسان کمک بگیرید. آنان با بررسی شرایط، انتخاب پمپ مناسب را برایتان ساده تر می کنند. در حالت کلی، برای ساختمان های یک طبقه با یک واحد، پمپ نیم اسب کافی است. اما در صورت وجود واحدهای دیگر، پمپ جتی یک اسب می تواند گزینه مناسبی باشد. هر چه تعداد واحدها بیشتر شود، مسلما به پمپ با توان بیشتر نیاز است.

آشنایی با برندهای پمپ خانگی

پمپ ها در انواع برندها در بازار وجود دارد که هر کدام با ظرفیت های مختلف طراحی شده اند. برای انتخاب مطمئن از میان مدل های متنوع، بهتر است با چند تا از محبوب ترین برندها آشنا شوید:

برند پنتاکس

این برند جز محبوب ترین برندهای تولیدکننده پمپ آبرسان است که بیشتر در زمینه تولید پمپ های کوچک خانگی فعالیت دارد. پمپ های پنتاکس همگی ساخت کشور ایتالیا هستند و از نظر ساختار و کیفیت تضمین شده اند.

برند لئو

برند لئو ساخت کشور چین از دیگر تولیدکنندگان پمپ های کوچک است که محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می کند. محصولات لئو بر پایه بهترین کیفیت و متریال ساخته می شوند و دارای گارانتی 24 ماه هستند.

برند ابار

ابار جز بهترین برندهای ساخت کشور ژاپن است که زمینه تولید انواع محصولات همچون محیطی، بشقابی، جتی و خودمکش فعالیت دارد. این برند کیفیت محصولات خود را تضمین می کند و جز پرفروش ترین ها در بازار است. همچنین قیمت مناسبی برای خریداران در نظر گرفته است.

برند سایر

یکی دیگر از برندهای مناسب برای خرید پمپ آب برای یک واحد، برند سایر است. پمپ های سایر ایتالیایی هستند و به رنگ سبز تولید می شوند. همچنین با بدنه چدنی و پروانه برنج طراحی شده اند و در سری های مختلف قابل خریداری هستند.

راهنمای خرید پمپ آب برای ساختمان یک طبقه

برای خرید این محصول باید به تعداد طبقات، تعداد شیر آب و متراژ خانه توجه کنید. همچنین برندهای مختلفی در حوزه تولید پمپ کوچک خانگی فعالیت دارند که هر کدام ویژگی های خاصی برای محصولات خود در نظر می گیرند. برندهای دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می توانند جز انتخاب های مطمئن به حساب آیند و با اطمینان نسبت به قطعات و بدنه دستگاه از آن ها خرید کنید.

در ادامه به نکات مهم دیگر برای خرید پمپ خانگی اشاره می کنیم:

  • حداکثر دبی

این ویژگی ظرفیت پمپ را بیان می کند و میزان آن برحسب واحد لیتر بر دقیق یا مترمکعب بر ساعت است. در حالت کلی، برای هر واحد ساختمان 0.4 مترمکعب بر ساعت تعیین می شود.

  • حداکثر هد

این ویژگی به اختلاف ارتفاع محل پمپ تا بالاترین نقطه اشاره دارد. در واقع آب می تواند تا این نقطه پمپاژ شود که به آن حداکثر ارتفاع می گویند. محاسبه ارتفاع آبدهی به منظور رسیدن به فشار آب ایده آل بر حسب خروجی یا دبی و تعداد واحدها و میزان مصرف آب مشخص می شود. با افزایش تعداد واحدها میزان هد و ارتفاع نیز باید افزایش یابد.

  • توان یا قدرت

به میزان نیرو ایجاد شده از سوی پمپ که به حالت مکانیکی به آب منتقل می شود، توان می گویند. توان پمپ آب خانگی بر حسب اسب بخار و کیلووات قابل محاسبه است.

قیمت پمپ آب برای یک واحد

قیمت پمپ آب براساس ویژگی های تعریف شده شامل هد، برند و … مشخص می شود. هر چه توان پمپ بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد شد. همچنین خرید از برندهای مطرح نیاز به پرداخت هزینه بیشتر دارد. برای اطلاع بیشتر، کافی است محصول مناسب خود را انتخاب کنید، سپس با مشاورین فروش تماس بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا