رپورتاژ

چگونه سینک آشپزخانه خود را تمیز کنید (بدون نیاز به مواد شیمیایی شدید)

اگر آشپزخانه قلب خانه شماست، احتمالا سینک آشپزخانه شما به مقداری TLC نیاز مبرم دارد. سینک شما هر روز با لکههای سس، آشفتگی‌های چرب، آسیاب‌های قهوه، گوشت خام و موارد دیگر دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین جای تعجب نیست که سینک ظرفشویی شما احتمالاً مدت‌هاست که برای تمیز کردن عمیق مونده است.

دستورالعمل های زیر را برای تمیز کردن سینک آشپزخانه بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن دنبال کنید. پاک کننده های سمی را با یک جعبه جوش شیرین، یک لیموترش و یک بطری سرکه سفید عوض کنید تا از مواد مضر جلوگیری کنید و از سفر به فروشگاه صرفه جویی کنید.

و در حالی که در حال انجام آن هستید، با پیروی از چند ترفند تمیز کردن آسان که در طول سالها انتخاب کرده‌ایم، دفع زبالههای خود را تقویت کنید. شروع به صرفه جویی در پوست پرتقال خود کنید – آنها یک سلاح مخفی برای از بین بردن زباله های بدبو هستند.

هر چند وقت یکبار سینک آشپزخانه خود را تمیز کنید

پیشنهاد می کنیم حداقل هفته ای یکبار سینک آشپزخانه خود را تمیز کنید. میکروب های باقی مانده غذا (اغلب از جمله گوشت خام) می توانند در سینک شما تجمع کنند که می تواند آن را به یکی از بدترین نقاط در آشپزخانه شما تبدیل کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • مواد
  • سینک آشپزخانه
  • صابون ظرفشویی ملایم
  • اسفنج نرم
  • مسواک قدیمی
  • جوش شیرین
  • لیمو
  • سرکه سفید
  • روغن زیتون (اختیاری)
  • روغن لیمو (اختیاری)
  • شیر آشپزخانه
  • صابون ظرفشویی ملایم
  • اسفنج نرم
  • سرکه سفید
  • نخ دندان

دستورالعمل ها

چگونه سینک آشپزخانه خود را تمیز کنیم (بدون نیاز به مواد شیمیایی شدید)آن را پاک کنید سینک خود را به طور کامل از تمام ظروف و ضایعات غذا خالی کنید. صافی را از تمام ذرات غذا پاک کنید.

اسکراب با آب و صابون ظرفشویی

آب گرم را با مقدار کمی صابون ظرفشویی ملایم در یک کاسه ترکیب کنید. یک اسفنج نرم (از برس های اسکرابی که می توانند سطح را خراش دهند خودداری کنید) در محلول آغشته کنید و کل سینک سینک از جمله دیوارها را بمالید.

پوشش تخلیه آبشستگی

اگر فاضلاب سینک کثیف است، یک مسواک قدیمی را بردارید، آن را در محلول صابون آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن پوشش فلزی فاضلاب استفاده کنید.

یک ساینده اضافه کنید

اگر این راه حل موفق نشد، وقت آن است که یک ساینده ملایم را معرفی کنید: جوش شیرین. جوش شیرین سطح سینک شما را تمیز می کند، اما همچنان به اندازه کافی ملایم برای استفاده در فولاد ضد زنگ و چینی است. جوش شیرین را روی تمام سطح سینک خود بپاشید. سپس، با استفاده از یک اسفنج نرم یا پارچه (این کلید برای جلوگیری از خراش است)، جوش شیرین را با حرکات دایره ای، به دنبال دانه های سینک فولادی ضد زنگ بمالید.

با سرکه بشویید

به شستن کل سطح سینک، از جمله دیوارها، ادامه دهید تا باقی مانده ها و لکه ها از بین بروند. پس از اتمام شستشو، سینک ظرفشویی را با سرکه سفید بشویید، که باعث می شود جوش شیرین حباب بزند و آبکشی زهکش را آسان تر کند. سینک را با آب بشویید.

لکه های سرسخت را پاک کنید

اگر لکه های سرسختی در سینک چینی شما باقی مانده است، مقدار کمی نمک خوراکی را روی ناحیه لکه دار بپاشید. یک لیمو را از وسط نصف کنید و از قسمت بریده شده آن استفاده کنید تا لکه را با نمک بشویید. پس از اتمام شستشو، سینک را کاملاً بشویید.

اگر سینک شما دارای لکه های آهکی سفید و گچی است، یک پارچه یا حوله کاغذی را در سرکه سفید آغشته کنید، سپس بگذارید چند دقیقه روی محل بماند و سپس با آب بشویید.

آن را درخشان کنید

اگر واقعا می خواهید سینک شما بدرخشد، یک قطره روغن زیتون (برای سینک استیل ضد زنگ) یا روغن لیمو (برای سینک چینی) را به یک پارچه نرم اضافه کنید. روغن را روی سطح سینک بمالید، سپس با یک پارچه تمیز هر گونه اضافی را پاک کنید.

چگونه شیر سینک را تمیز کنیم

مالش با اسفنج صابونی

یک کاسه را با آب گرم و کمی صابون ظرفشویی پر کنید و با هم ترکیب کنید تا کمی کف ایجاد کنید. اسفنج یا پارچه نرمی را در محلول آغشته کنید و شیر آب و دسته ها را بمالید. وسایل را بشویید و خشک کنید.

سرکه بمالید

برای از بین بردن تجمع آهک، پارچه ای حاوی یک قطره سرکه سفید را برای چند دقیقه روی محل قرار دهید. سپس آبکشی کنید.

از نخ دندان برای از بین بردن خاک روی لبه استفاده کنید

برای از بین بردن تجمع زباله در اطراف لبه شیر، یک تکه نخ دندان بردارید. از نخ دندان برای از بین بردن کثیفی استفاده کنید، سپس آن را با یک پارچه صابونی پاک کنید.

خشک

برای جلوگیری از ایجاد لکههای آب سخت، پس از شستشوی وسایل با آب، آن‌ها را کاملاً خشک کنید.

چگونه یک محل دفع زباله را تمیز کنیم

برای تمیز کردن زباله های خود نیز به مواد شیمیایی خشن نیاز ندارید. اگر روزانه از زباله خود استفاده می کنید، ماهی یک بار نیاز به تمیز کردن دارد. خبر خوب این است که فقط 15 دقیقه طول می کشد. به سادگی چند تکه یخ، جوش شیرین و سرکه سفید اضافه کنید، 10 دقیقه صبر کنید و دور ریختن را اجرا کنید. برای از بین بردن بوی بد زباله در بین تمیز کردن، مقداری پوست پرتقال را بمالید و منتظر عطر تازه باشید!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا