ورزشی

کلوب| استقلال حالا حالاها رنگ آسیا را نمی‌بیند!

کلوب| استقلال حالا حالاها رنگ آسیا را نمی‌بیند!

خبر هنوز در حد شایعه است و بسیار امیدواریم که هرگز رنگ واقعیت به خود نگیرد، شکایت آمانوف و از سویی دیگر شکایت داسیلوا و پشت بند آن شکایت ساپینتو و دستیارانش در راهند و محروم ماندن از لیگ قهرمانان آسیا آن هم برای دو فصل متوالی آنقدر برای استقلالیها و بویژه هواداران این تیم دردناک و سخت و غیرقابل باور بوده است که تکرار آن برای سومین فصل متوالی آن هم در صورت کسب سهمیه آسیایی تنها می‌توان آن را یک فاجعه بزرگ نامید.

اما بدهی پشت بدهی، شکایت پشت شکایت، فشار هر روز بیشتر از دیروز باعث شده که باشگاه استقلال در طی دو سه فصل اخیر حتی یک روز هم آب خوش از گلویش پایین نیاید، بدهی‌هایی که همه از بی تدبیری مدیران نشأت گرفته اند و حال اگر بخواهد همچنان با بی تدبیری مدیران حال حاضر هم ادامه پیدا کنند معلوم نیست که حالا حالاها چه بر سر تیم استقلال خواهد آمد.

همین حذف دومین باره از لیگ قهرمانان آسیا در فصلی که تیمهای عربستانی تا بن دندان مسلح شده اند و تیمهای شرق آسیا همچنان خود را در بالاترین سطح آمادگی قرار داده اند آه و افسوس و حسرت استقلالی‌ها را به آسمان بلند کرده است و اینکه بخواهد همچنان با همین شیوه و بی تدبیری ادامه دار مدیران این باشگاه همراه باشد به صراحت باید بنویسیم که حالا حالاها استقلال رنگ آسیا را به خود نخواهد دید البته در صورت کسب سهمیه.

پر واضح است که باید یک جایی این بدهی‌های ارزی، این شکایت و شکایت کشی‌های بازیکنان خارجی به فیفا و از آن سو اعمال تحریم و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و عدم دریافت مجوز حرفه‌ای و… برای باشگاه استقلال به اتمام برسند و یک جایی باز تیم استقلال قهرمان لیگ‌های داخلی شود و برای حضور در آسیا سهمیه بگیرد.

این فصلهای تلخ و سیاه باید روزی به پایان برسند و چه بهتر که این روز همین فردا باشد، همین چند روز دیگر، همین یک هفته دیگر و نه بیشتر و طولانی تر.. اما شاید در حال حاضر تنها راه فرار از حذف دوباره از آسیا پرداخت مطالبات و بدهی‌های خارجی‌های این باشگاه است اما بالاتر از آن دیگر عدم تکرار این بدهی‌هاست که باید ملاحظه شود.

تیم استقلال که در این چند فصل گذشته خود را بدجور در باتلاق بدهی‌های ارزی در حال دست و پا زدن می‌بیند روزی روزگاری در آسیا آنچنان آقایی می‌کرد که تیمهای پایین دست خود آرزوی رسیدن به آن را داشتند اما متاسفانه در طی همین یک دهه گذشته آنقدر تیم استقلال از آسیا دور ماند و تیمهای دیگر در آسیا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیدند و گوی سبقت را از استقلال و تیمهای ایرانی گرفتند که حال باید صراحتا بگوییم که رسیدن به تیمهای عربستانی و کره‌ای و ژاپنی در آسیا تا سالیان سال برایمان محال و غیر قابل دسترس است.

هواداران استقلال هرگز دوست ندارند این جمله را باز ببینند و بشنوند غوطه ور شدن در دریای بدهی‌ها و از آن سو تعلل و خونسردی قابل ملاحظه مدیران و مسئولان باشگاه استقلال بیش از اندازه هواداران استقلال را درگیر و خسته و فرسوده کرده است و اگر بخواهد این داستان همچنان ادامه پیدا کند معلوم نیست چه بر سر این هواداران بیاید؟!

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا