ورزشی

گمشده مشترک استقلال و پرسپولیس پیدا می‌شود؟

گمشده مشترک استقلال و پرسپولیس پیدا می‌شود؟

رابطه مدیریت استقلال و پرسپولیس این روزها اصلاً خوب نیست و کار دوباره به شکایت کشیده شده است. ماجرایی که البته مسبوق به سابقه تلقی شده و اصلاً تازگی ندارد چون در فصلهای گذشته هم بارها شاهد تقابل آبی و قرمز پیرامون مسائل مختلف مدیریتی بوده‌ایم.

بدیهی است که در عرصه فوتبال رقابتی کسی انتظار ندارد مدیران استقلال و پرسپولیس رفیق گرمابه و گلستان یکدیگر باشند همانطور که هیچکس از مدیریت بارسلونا و رئال مادرید یا منچستر یونایتد و منچستر سیتی توقع رفاقت ندارد اما شرایط فوتبال ایران با باشگاههایی که برشمردیم کاملاً متفاوت است و روی همین اصل روابط قطب‌های فوتبال کشورمان هم میتواند دگرگون باشد. در فوتبال ما چیزی به نام حق پخش تلویزیونی وجود ندارد و ورزشگاه محل برگزاری دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس هم یکسان است.

به این موارد باید بحث مدیریت هر دو باشگاه توسط دولت را هم اضافه کرد که خود به خود موجب می‌شود مخرج مشترک آبی و قرمز به مراتب بیشتر از سایر تیمهای رقیب در سراسر جهان باشد. در چنین وضعیتی مدیران استقلال و پرسپولیس به ویژه علی خطیر و رضا درویش طی سالیان اخیر بیشتر از اینکه دنبال استفاده از راهکارهای مناسبی برای بهرهمندی از منافع مشترک باشند، در صدد تقابل با یکدیگر برآمده‌اند و تفاهم برای جذب درآمد افزون‌تر، یک گمشده بزرگ مدیریتی در جمع هر دو باشگاه تلقی می‌شود. گمشده‌ای که معلوم نیست چه زمانی پیدا خواهد شد و البته تا وقتی پیدا نشود و این دو باشگاه مطرح درگیر مسائل کم اهمیت‌تر باشند، نباید انتظار داشت که مشکلات مالی آنها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا