سیاسی

آمریکا نیروهای خود را در عراق افزایش می‌دهد

با اعلام دولت هلند و به درخواست آمریکا ، قرار است ۱۲۰ نظامی هلندی تحت عنوان ائتلاف بین‌المللی وارد عراق شوند.

قرار است این نظامیان هلندی تا سال ۲۰۲۴ در عراق باقی بمانند و با توجه به اعلام ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا، ماموریت آن‌ها جلوگیری از بازگشت داعش، پشتیبانی لجستیکی و آموزش ارتش عراق است.

اقدام هلند و موافقت آمریکا در حالی‌ انجام شده که طی روزهای گذشته نخست‌وزیر عراق اعلام کرده بود که این کشور نیازی به نیروهای نظامی بیگانه ندارد.

مقاومت اسلامی نجباء اضافه کرد: با این وجود ائتلاف بین‌المللی بدون توجه به نظر دولت عراق، به افزایش نیروهای خود پرداخته است.

در این پیوند، فرمانده عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه در گفت و گو با برنامه خبری شبکه العهد گفته بود که این کشور از قدرت لازم برای مبارزه با تروریست ها برخوردار است و به وجود ن نظامیان خارجی نیازی ندارد.

سرلشگر «تحسین الخفاجی» فرمانده عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق در این گفت و گو اظهار تصریح کرده بود که نیروهای نظامی عراق پیشرفته شده اند و قدرت لازم برای مقابله با تروریست های داعش را دارند.

وی افزود: نیروهای نظامی عراق از آمادگی بالایی برخوردارند و دلیل آن نتایج بزرگی است که در همه مرزهای عراق به دست آورده اند.

نخست وزیر عراق نیز بارها تاکید کرده که به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی (به سرکردگی آمریکا) در این کشور نیازی نیست.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق پیشتر در گفت وگو با روزنامه «نشنال» گفته بود که گروه تروریستی داعش امروز دیگر تهدیدی برای این کشور نیست و به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که برای مقابله (ظاهری) با آن تشکیل شده است، نیازی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این ماه کمیته مشترک برای تعیین چگونگی روند همکاری با ائتلاف بین المللی در آینده با طرف آمریکایی دیدار می‌کند، بر روابط دوجانبه با این کشور برای همکاری‌های امنیتی در همه زمینهها تاکید کرد.

ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا از سال ۲۰۰۳ طی حمله همه جانبه به عراق موجب سرنگونی رژیم صدام و فروپاشی رژیم بعث عراق شد ولی از همان زمان متجاوزان غربی به سرکردگی آمریکا در عراق حضور دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا