رپورتاژ

سیستم شست و شوی شوتینگ زباله

شوتینگ زباله یکی از روش های مدرن برای دفع و انتقال زباله‌ها در ساختمان‌های بلند از بالاترین طبقه به پایین‌ترین نقطه ساختمان است. سیستم شستشوی شوتینگ زباله یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک شوتینگ است که به سیستم کمک می‌کند از به وجود آمدن حشرات و یا بو گرفتن جلوگیری کرده و در نهایت کانال فضایی تمیز داشته باشد. از آنجایی که زباله‌ها بوی بدی دارند و انتقال آنها از کانال می‌تواند موجب بو گرفتن کامل شود سیستم شستشو برای هر نوع شوتینگی الزامی است. در ادامه بیشتر در رابطه با خصوصیات این سیستم و نحوه کار آن صحبت خواهیم کرد.

سیستم شستشوی شوتینگ زباله چیست؟

نحوه نظافت شوتینگ بسیار ساده است اما قبل از آنکه بخواهیم به نحوه کار آن بپردازیم باید بدانید این سیستم چیست و چرا باید را از آن استفاده کنیم؟ همانطور که می‌دانید سیستم شوتینگ زباله‌دار یک کانال با ارتفاع ساختمان است که قطر زیادی دارد و از طریق آن زباله‌ها به پایین‌ترین طبقه ساختمان انتقال پیدا می‌کند. در هر طبقه ساختمان دریچه‌ای وجود دارد که  بسته می‌شود و از طریق آن زباله‌ها وارد کانال می‌شوند به همین دلیل ممکن است بعد از مدتی کانال بو گرفته و آلوده شود.

از آنجایی که این آلودگی می‌تواند موجب به وجود آمدن حشرات موذی و پخش بوی بد در فضای خانه و ساختمان شود، وجود سیستم شستشوی شوتینگ ضروری است. این سیستم از دو بخش فرچه برقی و آبپاش تشکیل شده که به صورت اتوماتیک وظیفه پخش آب و تمیز کردن کانال و دریچه‌ها را بر عهده دارد. شما می‌توانید تنظیم کنید که سیستم ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت و یا تایمی که شما بخواهید کانال را تمیز کند و این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

لازم به ذکر است مجموعه تارا تهویه خرید سیستم شستشو شوتینگ را برای شما راحت کرده و شما می‌توانید تنها با مراجعه به این وب سایت، سیستم شستشو را خریداری نمایید.

عدم وجود سیستم شستشو چه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد؟

بعد از مدتی گذشت از کار سیستم شوتینگ بخش‌های داخلی کانال جرم گرفته و دگی‌ها و میکروب‌ها در کانال جمع خواهد شد از این بوی بدی منتشر شده و موجب بروز بیماری خواهد شد. سیستم شوتینگ علاوه بر آنکه می‌تواند این آلودگی‌ها را پاک پاک کرده و میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد، از بو گرفتن کانال نیز جلوگیری خواهد کرد.

در صورتی که این سیستم وجود نداشته باشد آلودگی در کانال پخش شده و جرم موجود افزایش پیدا می‌کند و در نهایت ساکنین ساختمان با بوی انواع بیماری مواجه خواهند شد. لازم به ذکر است برخی از افراد به جای آنکه از سیستم شستشو استفاده کنند مایعات اسیدی را درون کانال ریخته و از این طریق برای تمیز کردن کانال شوت استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است این کار بعد از مدتی پوسیدگی کانال به دنبال خواهد داشت و عمر آن را افزایش می‌دهد؛ از این رو بهتر است از این کار اجتناب کنید.

تعمیر سیستم شستشوی شوت زباله

همانطور که گفته شد در صورتی که سیستم نتواند کار خود را به درستی انجام دهد انواع آلودگی‌ها در کانال جمع شده و می‌تواند موجب بروز بیماری در ساکنان ساختمان شود، از این رو شما باید همواره از سلامت سیستم شوت زباله خود مطمئن باشید و کارکرد مناسب آن را مورد توجه قرار دهید. برخی از افراد زمانی که فرچه سیستم شستشو از کار می‌افتد گمان می‌کند اتفاقی نیفتاده و آبپاش به تنهایی می‌تواند کانال را تمیز کند، اما لازم است گفته شود در صورتی که فرچه شستشو نباشد میکروب‌ها بر روی دیواره کانال کنده نخواهند شد و تنها خیس می‌شوند.

همچنین اگر آبپاش با مشکل مواجه شود  کثیفی‌ها شاید از جای خود کنده شده باشد اما به دلیل آنکه آب وارد کانال نمی‌شود از بین نخواهند رفت. به همین خاطر است که همواره تاکید می‌شود تعمیر سیستم شست و شو و مورد توجه قرار دهید. در صورتی که با مشکلی در این حوزه برخورد کردید می‌توانید از کارشناسان گروه صنعتی شهر کانال کمک بگیرید. این مجموعه می‌تواند به راحتی کار تعمیر شوتینگ و سیستم شستشوی آن را بر عهده گیرد.

هزینه تعمیر سیستم شستشوی شوتینگ زباله

به طور کلی و قبل از انجام بررسی‌های لازم، نمی‌توان هزینه تعمیر این سیستم را مطرح کرد و برای تعیین هزینه آن باید عوامل مختلفی انجام نوع خرابی سیستم نحوه کارکرد تنظیمات اتوماتیک، فرچه برقی و آبپاش را بررسی کرد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره و دریافت خدمات از بخش فنی شرکت پویان گسترش، با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید. در صورت نیاز افراد و یا تعمیر سیستم شستشو اقدام خواهند کرد.

اجزای سیستم نظافت شوتینگ زباله

به طور کلی سیستم شستشو از اجزای زیر برخوردار است که به سیستم کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشد.

  • تابلوی فرمان
  • فرچه استوانه‌ای با قطری بزرگتر از سطح داخلی کانال
  • بخش پاشش آب که در بالاترین نقطه کانال قرار دارد
  • پاشش مایع ضدعفونی کننده

نحوه کار سیستم شستشوی شوتینگ

عملکرد این سیستم بسیار ساده بوده و وقت چندانی نیز نمی‌گیرد و بعد از مدتی دریچه‌های کانال برای استفاده ساکنان باز خواهد شد. برای شستشوی کانال نخست بخش آبپاش که در بالاترین نقطه سیستم قرار دارد، در کانال فعال شده و آب به تمام نقاط کانال پاشیده می‌شود. حال مایع ضدعفونی از قسمت مربوط به آن به درون کانال ریخته و سطح کانال به مایع ضدعفونی کننده آغشته خواهد شد.

بعد از این مرحله وجه برقی وارد کانال می‌شود و تمام قسمت‌های شوتینگ را لامس خواهد کرد. این گونه آلودگی‌ها را از دیواره کانال کنده و با خود همراه می‌کند. فرچه با داشتن حرکات دورانی خود، میکروفون از سطح کانال بلند خواهد کرد. در نهایت مجدداً بخش آبپاش فعال شده و سیستم با آب شستشو داده خواهد شد و اینگونه کانال به طور کامل تمیز می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در رابطه با سیستم شستشوی شوتینگ زباله، مشکلات عدم وجود آن، اجزای سیستم، نحوه کار آن، نحوه تعمیر و هزینه تعمیر سیستم شستشو را با شما در میان بگذاریم. همانطور که گفته شد بدون وجود این سیستم کانال بعد از مدتی بوی بدی گرفته و ساکنین ساختمان را با مشکلاتی از قبیل ابتلا به بیماری و استشمام بوی بد از کانال روبرو خواهد کرد؛ از این رو بهتر از در اولین فرصت نسبت به خرید سیستم شستشو و نصب آن در کانال اقدام کنید. امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا