ورزشی

واکنش میثاقی به استفاده از VAR در دربی/ مگر بحث یکپارچگی در لیگ نیست؟

واکنش میثاقی به استفاده از VAR در دربی/ مگر بحث یکپارچگی در لیگ نیست؟

مسابقه معوقه پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر از ساعت ۱۵ روز پنج‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که گفته می‌شود قرار است برای دربی از سیستم تکنولوژی ویدئویی برای داوران استفاده شود.

محمدحسین میثاقی در برنامه فوتبال برتر امشب درباره این موضوع عنوان کرد: نکته این است که در فدراسیون تلاش می‌کنند تا VAR بیاید. یک کارگروه VAR در فیفا هست که فدراسیون سعی دارد مجوز این تک مسابقه را از آنها بگیرد، ولی در این شرایط برخی تیم‌ها می‌گویند مگر بحث یکپارچگی در لیگ نیست؟

او یادآور شد: اگر فیفا فردا جواب نهایی را به فدراسیون فوتبال بدهد و مجوز استفاده از این تک مسابقه را بدهد، بازی دربی با ‌ VAR خواهد بود.

میثاقی تاکید کرد: وسایل و تجهیزات VAR ساعت ۹ صبح فردا وارد ایران می شود تا آماده اتفاق روز پنج‌شنبه شود. اگر بازی دربی VAR داشته باشد، باید موعود بنیادی‌فر با کمک علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی بازی را قضاوت کنند چون لایسنس و مدرک لازم را دارد. ضمن اینکه موعود همین الان در کاپ آسیا در عراق مشغول قضاوت است.

مجری برنامه فوتبال برتر اضافه کرد: اگر این مجوز را هم بگیرند، داور چهارم از کسانی است که در عربستان در کلاس آموزشی VAR شرکت کرد، ولی دو نفر داور VAR هم برای این مسابقه احتیاج است. یک داور اصلی و کمک که از عراق به ایران می‌آیند تا بازی روز پنج‌شنبه دربی را قضاوت کنند. البته همه این مسائل منوط به مجوز فردا توسط فیفاست که فدراسیون در تلاش برای رقم خوردن این اتفاق است.

میثاقی عنوان کرد: بحث یکپارچگی هم در این بین مطرح می‌شود. می‌گویند اگر در بازی ما هم بود، شرایط جدول بهم می‌ریخت، اما در این بین منظور سختی‌ها و موانع است. باید گفت که این تابو برداشته می‌شود و کار برای کمیته داوران برای مسابقات بعدی و حتی رساندن به اواخر همین لیگ راحت‌تر خواهد شد.

او یادآور شد: اگر هم بحث VAR برای دربی انجام نشود، از بین بیژن حیدری یا وحید کاظمی مسابقه پرسپلویس و استقلال را قضاوت خواهند کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا