رپورتاژ

چرا از روغن کنجد برای مو و پوست سر استفاده کنیم؟

روغن کنجد قدیمی ترین روغنی است که بشر تاکنون از آن استفاده کرده و منبعی غنی از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای موهای سالم است. به این موارد خواص ضد قارچی و ضد التهابی آن را اضافه کنید تا یک روغن موی قهرمان با قرن ها تجربه برای حمایت از شهرت آن بدست آورید. اگر به آبرسانی پوست سر، تقویت رشد مو، ترمیم آسیب، جلوگیری از شوره سر و سفیدی زودرس و حتی ضخیم‌تر کردن موها علاقه دارید، این اکسیر زیبایی باستانی پاسخگوی این امر است. ما در زیر فواید روغن کنجد را برای مو و پوست سر بیان می کنیم.

روغن کنجد چیست؟

روغن کنجد یک روغن گیاهی است که از دانه های کنجد به دست می آید و در هند و آفریقا کشت می شود. روغن از دانه ها از طریق برشته کردن یا پرس سرد استخراج می شود. روغن کنجد فشرده سرد منبع عالی آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم و پروتئین است. همچنین سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین های B، E و K است. روغن کنجد نقش مهمی در طب آیورودا دارد. فواید آیورودا بسیاری از جمله مغذی، آرام بخش و گرم کننده دارد. روغن کنجد پایه 90 درصد درمان های آیورودا است و به طور گسترده ای برای ماساژ سر استفاده می شود. مصریان باستان، چینی ها، یونانی ها و رومی ها از روغن کنجد برای اهداف غذایی و زیبایی برای هزاران سال استفاده می کردند.

روغن کنجد یک روغن فوق العاده برای مو و پوست سر است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب است که به موهای ما نرمی و خاصیت ارتجاعی می دهد. همچنین به حفظ رطوبت پوست سر کمک می کند. برای پوست سر خشک و موهای خشک عالی است، به همین دلیل از کنجد استفاده می کنیم. نفت در خط معتبر ما در Davines!” -سانی برویر، مدیر آموزش فنی داوینز

فواید استفاده از روغن کنجد برای مو و پوست سر

از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند

تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دانه‌های کنجد سیاه به مبارزه با آسیب‌های سلولی مسئول سفیدی مو، ریزش مو و چین و چروک کمک می‌کنند. این آنتی اکسیدان ها شامل سسامین، سزامولین و سزامول هستند و دارای خواص ضد پیری و حتی تیرگی مو هستند.

از شپش سر جلوگیری می کند

به دلیل خواص ضد باکتریایی روغن کنجد، استفاده از آن بر روی پوست سر به مبارزه با عفونت های قارچی و باکتریایی کمک می کند. می توان آن را با روغن هایی مانند روغن چریش و روغن درخت چای رقیق کرد تا شرایط خاصی مانند شپش را درمان کند.

از مو و پوست سر در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به پوست سر و موهای شما آسیب برساند. روغن کنجد یک ضد آفتاب طبیعی است. تا 30 درصد در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت می کند. این روغن یک پوشش محافظ روی پوست سر و اطراف ساقه مو ایجاد می کند و آنها را از اشعه های مضر خورشید و اثرات مخرب آلودگی در امان نگه می دارد.

به عنوان خنک کننده عمل می کند

گرما می تواند رطوبت را از رشته های شما بمکد و به فولیکول ها آسیب برساند. اما روغن کنجد به عنوان یک خنک کننده عمل می کند که از داخل کار می کند و پوست سر را از داخل و خارج تغذیه می کند. روغن کنجد رطوبت را در خود قفل می کند و از خشکی ناشی از گرمای بیرون جلوگیری می کند.

با شوره سر مبارزه می کند

اسیدهای چرب و خواص ضد میکروبی موجود در روغن کنجد آن را برای درمان شوره سر ایده آل کرده و شما را به موهای سالم باز می گرداند. روغن کنجد هم علائم خشکی پوست سر و هم پوسته پوسته شدن را برطرف می کند. و قارچ یا باکتری که باعث شوره سر می شود.

رشد مو را تحریک می کند

روغن کنجد گردش خون را در پوست سر تحریک می کند و باعث رشد مو می شود. علاوه بر این، سرشار از امگا 3 و امگا 6 است. تحقیقات نشان می دهد که کمبود این اسیدهای چرب بر ریزش مو تاثیر می گذارد. اگر پنهان کردن موهای نازک یا ریزش مو نگران کننده است، روغن کنجد می تواند کمک کند.

پوست سر را آبرسانی می کند

روغن کنجد یک نرم کننده است، به این معنی که می تواند به عمق پوست نفوذ کند تا پوست سر شما را آبرسانی کند. محتوای اسید چرب بالای این روغن همچنین برای مبارزه با خشکی پوست سر مفید است. روغن کنجد تغذیه و رطوبت را برای تسکین خشکی فراهم می کند.

موهای آسیب دیده را ترمیم می کند

روغن کنجد به دلیل قابلیت نفوذ بالای خود می تواند آسیب مو و خشکی مو را درمان کند. به راحتی توسط پوست سر و ساقه مو جذب می شود، آسیب را ترمیم می کند و از عمق درون تغذیه می کند. و خاصیت نرم کنندگی و انسداد به این معنی است که روغن کنجد شکاف ها را پر می کند و یک مهر و موم محافظ بر روی رشته های شکسته و انتهای تقسیم شده ایجاد می کند. اگر می‌خواهید چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنید، روغن کنجد ممکن است راه حل شما باشد.

خواص نرم کنندگی روغن کنجد به براق و صاف شدن موها کمک می کند. برای تارهای نرم و صاف با رطوبت و موخوره مقابله می کند. هنگام مدل دادن، کمی روغن کنجد را روی انتهای خود یا هر رشته‌های سرکش بمالید.

موها را تسکین می دهد

روغن کنجد خاصیت تسکین دهنده دارد. ماساژ پوست سر و مو با روغن کنجد می تواند اضطراب را از بین ببرد و از ریزش موی ناشی از استرس جلوگیری کند. همچنین یک درمان برای میگرن و بی خوابی است. روغن های آرام بخش دیگری مانند اکالیپتوس و یلانگ یلانگ را می توان به روغن کنجد اضافه کرد تا اثر تسکین دهنده آن را افزایش دهد.

نحوه استفاده از روغن کنجد برای مو

روغن مغذی معتبر و مومیایی مرطوب کننده معتبر ما هر دو راه های شگفت انگیزی برای وارد کردن روغن کنجد به روال مراقبت از مو هستند. یکی دیگر از روش های مورد علاقه ما برای استفاده از روغن کنجد، ماسک مو است. در اینجا تعدادی از دستور العمل های DIY مورد علاقه ما آورده شده است.

ماسک مو با روغن کنجد و روغن بادام

مخلوط کردن2 قاشق غذاخوری روغن بادام و 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد در یک کاسه. روغن بادام موهای شما را بدون سنگین کردن آنها حالت می دهد. همچنین منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E است. ویتامین E ممکن است استرس اکسیداتیو در پوست سر را کاهش دهد و رشد مو را تقویت کند.

مخلوط روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و روی موهای خود بمالید. مطمئن شوید که تمام طول موهای خود را پوشانده اید.

موهای خود را با یک حوله داغ به اطراف بپیچید. می توانید حوله را با فرو بردن آن در آب داغ گرم کنید.

حوله را به مدت 30-40 دقیقه بگذارید. موهای خود را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

ماسک مو با روغن کنجد و روغن نارگیل

2 قاشق غذاخوری روغن کنجد و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. روغن نارگیل با محتوای غنی از اسیدهای چرب، ساقه موهای شما را عمیقا تغذیه می کند. همچنین به کنترل موخوره و حالت دادن به موهای شما کمک می کند.

روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و روی موهای خود بمالید. مطمئن شوید که تمام طول مو را پوشانده اید.

موهای خود را با یک حوله داغ بپیچید.

بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند و موهای خود را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

آیا می توانم روغن کنجد را در طول شب بگذارم؟

پاسخ به آن به شکل یکی دیگر از روش‌های مورد علاقه ما برای استفاده از روغن کنجد برای موهایتان است – درمان یک شبه پوست سر. یکی از ماسک‌ها را از بالا انتخاب کنید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید و تمام قسمت‌های پوست سرتان را بپوشاند. سرتان را با روسری بپوشانید و روی رختخواب بپوشید. صبح روز بعد با شامپوی مورد علاقه خود روغن را از موهای خود بشویید.

اثرات بالقوه روغن کنجد برای مو

کسانی که به دانه‌های کنجد حساسیت دارند، باید از مصرف روغن کنجد یا مصرف موضعی آن اجتناب کنند. موهای سالم تر به لطف روغن کنجد

روغن کنجد آبرسان است، به سلامت پوست سر و مو کمک می کند و موهای شما را با مواد مغذی مورد نیاز برای رشد تامین می کند. اگر می‌خواهید رشته‌های براق‌تر، قوی‌تر و سالم‌تری داشته باشید، استفاده از روغن کنجد در روتین مراقبت از مو، همراه با محصولات مراقبت از مو با کیفیت بالا می‌تواند به شما کمک کند. تمام فرمول های Davines فاقد سموم مضر هستند، از مواد طبیعی استفاده می کنند و با انرژی تجدید پذیر و بسته بندی ساخته شده اند که اثرات زیست محیطی را به حداقل می رساند. و یک درصد از هر خرید در وب سایت ما به 1٪ برای سیاره اهدا می شود، یک موسسه خیریه برای بهبود سیاره و جوامع ما. مراقبت از مو ما نه تنها برای موهای شما خوب است، بلکه برای کره زمین نیز مفید است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا